Dagen

Dagen hittills har väl vart sådär. Känner mig rätt deppig just nu och inget går riktigt min väg. Mio har iaf vart på dagis idag occh det var inga större problem inför lämningen. Lite värre att hämta men ingen katastrof. Han vägrade hålla mig i handen och gick i världens snigelfart vilket jag inte riktigt var så sugen på idag. Under dom fen timmarna som han var på dagis så hann jag med följande; slängde jag på hästarna sina täcken då det har spöregnat större delen av dagen, var på apoteket och hämtade ut min nya medicin mot lunginflammationen och sedan hälsade jag och Lovelia på hos mamma i Långås. Amanda var där med My och Emm när jag kom.
Eftersom Christoffer hade slarvat med att fylla på hästarnas hönät så skulle jag egentligen fyllt dessa på nytt men istället bestämde jag mig för att gå med dom upp till sommarbacken och släppa dom där istället, dom ska ju trots allt vänja magarna inför betessläppet! Borde inte promenerat upp egentligen, detta var ju menat att vara min vilovecka ifrån stall, hästar och allt utearbete. Men vad gör man? Eftersom båda barnen härligt nog somnade på vägen tillbaka så satte jag mig faktiskt och putsade mina lädersadlar. Kändes oerhört skönt med ett break, dock hade det ju vart ett plus om det var lite varmare i sadelkammaren..
Nu ska jag äta lite riskakor och makrill och strax kommer även Christoffer hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0