Hoppträningen den 18 januari

Jag och Letzie deltog i vår allra första hoppträning någonsin den 18 januari :D Och jädrans så bra det gick! Bara att vi kom in i transporten och landade utanför Athena Ridhus var en rejäl bedrift bara det. Sist vi lastade Lilla Lou var under Kvalitetsbedömningen på Plönninge i september.. Men både Havanna och Letzie var inne i transporten på mindre än 10 min innan vi skulle iväg. Trots mina enorma nerver som givetvis satt utanpå kroppen! Väl framme var det ju dags att sadla och plocka in henne i ridhuset direkt. Lite läskigt var det allt med alla nya intryck, nya hästar och alla hinder som stod framme lite varstans. Och lite extra läskigt var det när antingen Eddie eller Havanna busade till, då skulle det till ett litet skutt innan allt var bra igen :)

Shit, det var längesen jag var så himla nervös som igår. Men efter några varv på marken så var det dags att hoppa upp på min lilla grå. (Fast hade jag fått bestämma så hade jag nog sprungit ut genom porten direkt!) Lasse var bestämd och hjälpte mig hålla hästen medan jag satt upp. De första minuterna var trevande och både jag och Letzie var fruktansvärt spända. Men vart eftersom tiden gick så släppte bådas nervositet och vi började smälta samman till ett riktigt ekipage :) Hon gjorde det jag bad henne om, t.o.m flyttade undan för skänkeln :) Hon börjar bli riktigt duktig min lilla bäbis :) När vi väl skulle börja hoppa så var hon redan såpass trött att jag valde att enbart ta några skutt. Men de få skutt vi tog var luftiga och hon bjöd riktigt bra! Hon kommer bli så kanon om vi fortsätter träna för instruktör nån gång i veckan. Så nu känns det rätt i hela kroppen; Letzie och jag passar riktigt bra ihop :D

Fanns en typ som envisades med att snacka skit, men vad gör det när alla andra tycker att jag gjorde helt rätt och dessutom var jätteduktig? Det var riktigt skönt att höra att jag faktiskt är duktigare än jag tror och att jag ska försöka sluta nedvärdera mig själv och min kapacitet. Och att jag dessutom har en riktigt duktig häst som verkligen vill hoppa :) Shit, jag gick verkligen som på moln efter träningen! :D


Kommentarer
Postat av: Natalie

Kul att det går bra med hoppningen :)

2009-02-06 @ 16:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0