Hästig helg - som vanligt

På fredagen fick lilla Letzie en välförtjänt vila, efter att ha gått riktigt bra hela veckan. Longeringen fungerar riktigt bra, och arbetet passar henne :) Efter jobbet körde jag direkt upp till Vessigebro till Letzies uppfödare Anneli. Åkte upp enbart för att hämta en sadel, men slutade med att jag provade tre sadlar, kollade in hennes stall och hagar, och slutligen en massa prat om vår lilla Letzie :) Hon berättade mycket om hennes uppväxt och hennes mamma, fick också en massa tips på hur jag kan använda kunskapen om hennes beteende i hennes fortsatta utbildning. Det bästa var ändå att hon stöttade mig oerhört mycket i min longering. Fick därmed en massa tips på hur jag kan variera denna träning för att stimulera Letzie lite mer. Riktigt givande samtal!

Lördagen började segt ute i stallet. Efter en stund kom jag äntligen ut och longerade Lou en sväng, därefter in och sedan ut igen för att hålla lektion för en skara söta små fyraåringar :) En grupp som jag kommer fortsätta ha på lördagar. Därefter löpte jag direkt in i stallet för att tränsa och plocka på diverse skydd och transporttäcke. Iväg tillsammans med Bruno ut till Stall Athena för att där rida dressyr för min f.d klassföreståndare Pernilla :) Gick väl hyfsat. Letzie var duktigt trött och försökte komma undan. Men jag fick bra hjälp med att gå på henne direkt om hon försökte maska och hon gick riktigt framåt tillslut :) Men lilla stackaren var trött och svettig, så jag förstår henne. Skönt att vi fick komma iväg och påbörja våra träningar :)

Idag har jag och Charlie maskat rejält och bara myst en massa :) Men strax efter två kom vi ut till stallet och påbörjade alla sysslor. Hade tänkt longera en kortare stund innan jag satt upp och provade sadeln jag har lånat hem. Men det gick ju inte riktigt. Blev så jäkla förbannad att jag valde att istället åka hem. Ställde in Letzie och beslutade att hon fick vila istället, hon gick ju rätt hårt igår. Men på vägen hem var jag så arg att jag kokade. Lönar det sig att vara otrevlig? Och snorkig? Jenny beslutade iaf därefter att hoppning endast får ske vid bokad tid, denna måste bokas senast dagen innan. Passar mig utmärkt.

Nu är det ännu mer mys med Charlie, lite Beck och lite gott att äta :)


Kommentarer
Postat av: helenan

Hej!

Vad roligt och se att det går så bra med din pålla nu :) Visst är det kul när det mesta går framåt och inte allt bara går bakåt :)

Kram Helena

2009-02-09 @ 18:55:59
URL: http://nirnaeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0