Du sa att du älskade mig...

Och jag trodde dig. Men om jag ska vara ärlig så tror jag nog bara att det var bullshit. Varför skulle du annars plocka en ny tjej redan efter några veckor?


Du sa att du alltid skulle älska mig, att du inte skulle kunna leva utan mig. Och nu vet jag varför. Det handlar inte om att du inte kan leva utan just mig. Utan det handlar om att du inte klarar av att leva med enbart dig själv. Det är sorgligt. Jag var på botten efter att jag insåg att jag ville ha dig tillbaka men inte kunde få dig. Det var tungt. Och vissa stunder är det fortfarande jobbigt. Men nu vet jag bättre. Du kommer kanske aldrig att  få uppleva äkta kärlek. Och det är synd. För det är verkligen helt underbart. Jag var totalt nerkärad i dig, på riktigt. Jag behövde bara lite tid, för mig själv. Det var ju faktiskt bara därför som jag gjorde slut. Och du visste hela tiden att jag verkligen älskade dig. De gångerna du var här efter allt som hänt var bland de bästa kvällarna vi har haft tillsammans. Och de fick mig att tro att verkligen allt skulle bli som förut. Men oj så fel jag hade. När det väl gällde så var det viktigare för dig att slippa vara ensam än att visa att du verkligen brydde dig. När jag berättade om vad som hände med Viggo så lyssnade du knappt . Du gick längs strandkanten och brydde dig mer om att messa med ditt nya förvärv än att finnas för tjejen som du älskade så. Har nog inte upplevt ett värre svek än så. Jo, förresten, det har jag visst. Kvällen då jag gjorde slut. När du drog iväg för att ta livet av dig.


Du älskade aldrig mig. Du älskade bara att slippa vara ensam. Jag råkade bara hamna i ditt liv. Kanske jag var speciell, vad vet jag? Men ändå inte tillräckligt speciell. Jag var inte ens värd att kämpa för. Och trots att jag försökte kämpa för dig, i flera veckor, så väljer du ändå den andra tjejen. Så det är bullshit.


Bullshit.

Och det känns riktigt tungt. För det förstör alla våra fina minnen ihop. Varje gång jag ägnar oss en tanke så undrar jag om det du visade verkligen var äkta.

Shit. Det är vad det är.


Men jag älskade dig. Och på ett sätt känns det betryggande. För jag vet att jag har älskat. Och därmed kommer jag älska igen. Och det ser jag fram emot.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!



Har en tävling i min blogg där priset är 3 stycken ögonskuggor.. var med och tävla du med... =)

2008-09-10 @ 15:58:43
URL: http://malinnestor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0