På jakt efter en ny häst

Det känns både hemskt och spännande på en gång.
Det hemska är att jag verkligen älskar min Lilla Lou, och jag trodde att vi för alltid skulle hålla ihop. Men jag behöver mer hjälp med henne för att vidareutveckla henne, och då jag inte riktigt har den möjligheten så känns det synd att behöva förspilla hennes stora potential. Jag vill allt annat än att förstöra henne, därför behöver jag nog dessvärre släppa henne till en mer rutinerad ryttare.
Det som är spännande är att jag nu sitter och kollar på nya hästar. Efter Lou så vet jag ju iaf precis vad det är jag letar efter. Precis som efter pojkvänner, så har jag nu efter min första riktiga häst höjt mina krav.
Det jag letar efter är följande egenskaper;

 - Halvblod, möjligtvis liknande importer
 - Helst ett sto
 - 6-11 år
 - Gärna en skimmel :)
 - Kapacitet för högre hoppning, gärna med tävlingsvana
 - Gärna en häst med lite extra framåtbjudning, men utan att vara alltför het
 - Lätt att sko, lasta, klippa m.m
 - Snäll vid all hantering och bör helst vara van vid småbarn och hundar
 - Ska kunna ridas ensam, både i paddock och ute i skogen

Är ute hos Jenny och Kai nu. Hjälper Jenny med utsläppet imorrn, sen ska vi ta lite riktiga kort på den lilla grå. Därefter ska det knåpas ihop lite annonser. Sen gäller det bara att vänta och se om det finns något intresse. Vill ha samma pengar för henne som jag gav, men eftersom det är lågsäsong för köp av hästar så är jag orolig för att det kanske ska bli svårt. Men jag måste ju kunna lösa lånet. Vill försöka passa på att köpa min framtida häst nu under lågsäsongen, för det finns riktigt bra hästar ute nu för mindre pengar än Lou. Så jag håller tummarna för att hon ska vara lättsåld.

Usch, det kniper i magen när jag tänker på hennes kram jag fick innan. Det var som om hon kände på sig att något var i görningen. Hon stod lugnt och fint och nosade på mig, samtidigt som hon nästan somnade i min famn när jag strök henne över halsen. Lilla plutten, kommer sakna henne så. Men som mamma sa, jag kommer ju få en ny plutt att älska, som kommer vara precis lika mysig. Är dock ganska svårt att fokusera på det när ett par stora, mörka och djupa ögon riktigt bränner ända in i ens själ och undrar vad hon gjorde för fel...

Kommentarer
Postat av: Martin

Tack så detsamma:) jo det är bra:) sj?

2008-11-17 @ 22:13:59
URL: http://www.nogg.se/martinh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0